Serotonin İçeren Bitkiler Nelerdir?
12 Temmuz 2024

Serotonin İçeren Bitkiler Nelerdir?

Serotonin İçeren Bitkiler

Serotonin, beynin bir bölgesinden diğerine gönderilen sinyallerin taşınmasına yardımcı olan önemli bir nörotransmitterdir. Beynimizde yeterli miktarda serotonin salgılanmaması, kimyamızın bozulmasının en önemli sebeplerinden biridir. Bu durumda, serotonin içeren bitkiler tüketerek destek olmak oldukça faydalıdır. Bu bitkiler, serotonin üretimini ve salgılanmasını destekler. Vücudumuzda eksilen serotonin seviyesi sonucunda öğrenme, uyku, ruh hali ve damar sağlığı gibi birçok alanda rahatsızlıklar meydana gelir. Bunlar arasında migren, kaygı, kusma ve iştah kaybı gibi durumlar bulunur.

Serotonin seviyesini artırmak için doktor önerisi ile çeşitli ilaçlar kullanılabilir. Antidepresanlar da serotonin seviyesini artırıcı ilaçlar arasında yer alır. Ancak, serotonin eksikliği ilaç kullanmayı gerektirmeyecek kadar düşük seviyede ise, serotonin içeren bitkiler kullanılarak bu seviye desteklenebilir. Halk arasında serotonin içeren bitkiler mutluluk veren yiyecekler olarak bilinir. Bu aslında yanlış bir düşünce değildir; ruh halini yükselten ve enerji veren yiyecekler olarak değerlendirilebilir. İşte serotonin içeren bitkilerden bazı örnekler:

Serotonin İçeren Bitkiler

  • Tahıllar
Tahıllar, B vitamini bakımından zengin olan buğday tohumu, esmer pirinç, kepekli tahıllar ve maya özü gibi gıdalar arasında yer alır. Tam tahıl gevreği, tam tahıllı ekmek ve yulaf ezmesi tüketmek, serotonin seviyesini yükseltmeye yardımcı olur.

  • Tohumlar
Ayçekirdeği, keten tohumu, kabak çekirdeği ve susam gibi tohumlar, vücutta serotonin seviyesinin yükselmesine yardımcı olur. Tam tahıllı ekmeklerin içerisine bu tohumları ekleyerek tüketebilirsiniz.

  • Kuru Yemişler
Özellikle ceviz başta olmak üzere yer fıstığı, badem ve kaju fıstığı, vücutta serotonin seviyesini artıran kuru yemişler arasındadır. Bu yiyecekleri tüketirken ölçülü olmak gerekir; günde bir avuç serotonin içeren kuru yemiş tüketmek faydalıdır.

  • Yağlar
Ceviz yağı, keten tohumu yağı, üzüm çekirdeği yağı, kanola yağı, ayçiçeği yağı ve buğday tohumu yağı, serotonin seviyesinin yükselmesine yardımcı olur. İçeriğinde bulunan omega 3 ve omega 6 esansiyel yağ asitleri, serotonin üretimini artırır.

  • Meyveler
Domates ve avokado, beyin fonksiyonlarını optimal düzeyde geliştirmek için gereken besin ögeleri bakımından zengindir. Ayrıca, serotonin üretimini artıran diğer meyveler arasında kavun, muz, mango, kivi, ananas, greyfurt ve erik de bulunur.

  • Sebzeler
Serotonin içeren bitkiler arasında mısır, karnabahar, ıspanak, brokoli gibi yeşil yapraklı sebzeler de bulunur. Kabuğuyla fırınlanmış patates de serotonin bakımından zengindir. Bunun dışında, mercimek, nohut, pişmiş fasulye, siyah fasulye, bezelye, ısırgan otu, ıspanak, yeşil çay, kuşburnu, çilek, ayçekirdeği, keten tohumu ve lahana gibi bitkiler de serotonin içeren gıdalar arasındadır.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Serotonin Etkileri Neler

Serotonin Etkileri Neler

Serotonin Hormonu Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Serotonin Hormonu Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Serotonin İçeren Bitkiler Nelerdir?

Serotonin İçeren Bitkiler Nelerdir?

Serotonin Sendromu Belirtileri ve Tedavisi

Serotonin Sendromu Belirtileri ve Tedavisi

Serotonin Hapı Kullanımı ve Yan Etkileri

Serotonin Hapı Kullanımı ve Yan Etkileri